Əli Şirin Şükürlü. Filosofun qeydlərindən: Yuxugörmə nədir – reallıq, yoxsa..?

(Yuxugörmə barədə elmi-fəlsəfi konsepsiyam)

Biosentrizm nəzəriyyəsi qəti qərar verir ki, ölüm yoxdur. O, insan şüurunda yaranan bir illüziyadır. İnsan bu dünyada ölürsə, başqa paralel dünyalarda yaşamağa davam edir. Bu mühakimə də Kvant nəzəriyyəsinə əsaslanır: istənilən bir hissəciyin müşahidə və ya ehtimal oluna bilən bütün variasiyaları eyni vaxtda müxtəlif kainatlarda mövcud olurlar. Yenə də Paralel dünyalar, Kvant nəzəriyyəsi.

Bu möhtəşəm metafizik nəticələr fonunda mən də elmin və fəlsəfənin qüdrətindən istifadə edərək bir məsələyə – yuxugörmə fenomenal hadisəyə tamamilə fərqli bir elmi-fəlsəfi yanaşma (təyin) təqdim etmək istərdim: yuxuda görülənlər fərqli zaman-məkan müstəvisinin gerçək hadisələridir.

Yuxu, elmi informasiyalardan məlum olduğu kimi, fizioloji prosesdir və canlıların əksəriyyətinə xas xüsusiyyətdir. Yəni canlıların əksəriyyəti yatır və bununla da bir növ özünü yenidən bərpa edir. Lakin bizi maraqlandıran yuxugörmə halıdır ki, bu fenomenə müxtəlif elmi, fəlsəfi, mistik yanaşmalar mövcuddur. Elə bu müxtəliflik, yeri gəlmişkən qeyd edim ki, həm də yaradıcı sahələr üçün də kifayət qədər maraqlı və qeyri-adi xammal hazırlayır.

Ümumiyyətlə, fəlsəfi fikir tarixində yuxugörməyə, əsasən, iki münasibət mövcud olmuşdur:

1.Yuxugörmə – keçmişin, yəni yaşananların nəticəsidir; 2. Yuxugörmə gələcəkdən xəbər verir.

Lap qədim zamanlardan insanlar yuxu zamanı görülən hadisələrə və predmetlərə müəyyən yozum verir, onları gələcək hadisələr barədə işarələr kimi anlayırdılar. Məsələ burasındadır ki, bu tendensiya hazırda da cəmiyyətin bəzi dairələri arasında öz aktuallığını saxlayır. Bu yozumlar nə dərəcədə həqiqətə uyğundur? Gələcəklə bağlı yuxuyozmalar barəsində hər hansı bir elmi əsaslandırmaya rast gəlmədiyimdən bu barədə dəqiq bir söz deməyə çətinlik çəkirəm.

Freydə görə, yuxular gələcəkdən yox, keçmişdən xəbər verir. O, irəli sürdüyü bu tezisin izahını Psixoanalizin köməyi ilə verir. Hesab edir ki, yaşam boyu şüuraltına yığılmış istəklər, görüntülər, həyata keçməyən arzular insan yatdığı zaman donunu dəyişib, onun şüuruna yuxular kimi daxil olurlar.

Demək, hər iki halda – istər keçmişdən xəbər versin, istər gələcəkdən, yuxugörmə – şüurla, insan düşüncəsi ilə bağlı hadisədir. Belə olan halda, biz də bu məsələyə bir qədər fərqli – bu vaxta kimi mövcud olan konteksdən fərqli, elmin və fəlsəfənin inteqrasiyası prizmasından yanaşsaq, ortaya nə kimi məqamlar çıxar, görəsən? Bəlkə özümüzü sınayaq: hesab edək ki, yuxu zamanı gördüyümüz hadisələr də elə gerçək hadisələrdir. Fərqli məkan-zaman müstəvisinin real hadisələri. Nəyə görə? Fikir verin: yuxuda hadisələr elə sürətlə baş verir, əslində, həmin hadisələr real həyatda daha uzun zaman axınında yaşanardı. Yəni real həyatda uzun zaman kəsiyində baş verən hadisələri yuxuda bir neçə dəqiqə, bəzən də bir neçə saniyə ərzində müşahidə etmək mümkündür. Deməli, yuxuda zaman axını dəyişir, daha dəqiq, yuxuda zaman qısalır. Ümumi nisbilik nəzəriyyəsinə istinad etsək, fərqli zaman axını hadisənin fərqli məkanda baş verməsi anlamını da yaradır. Kvant fizikası, müəyyən mənada onun doğurduğu Paralel kainatlar nəzəriyyəsi, Biosentrizm nəzəriyyəsi bir daha təsdiq edir ki, çoxlu sayda kainat (paralel aləmlər) var və müşahidə oluna bilən hər bir hadisənin müxtəlif variasiyaları (fərqli ehtimallarla) bu kainatlarda eyni zamanda mövcud olurlar. Bu elmi-fəlsəfi mülahizələrə söykənsək, yuxuda gördüklərimizin fərqli zaman-məkan müstəvisində baş verən gerçək hadisələr olduğunu fərz edə bilərik.

 

ƏDƏBİ SUPREMATİZM:

Heç yerdə və heç vaxt

 

Gözlənilməz hadisələrin şahidi oluram

yuxuda,

yəqin hamının başına gəlir.

 

Yuxuma girir

dostlar, doğmalar, yadlar,

bəzən də heç tanımadıqlarım,

üzünü belə görmədiyim adamlar

müxtəlif tanış və yad hadisələrin fonunda.

 

Tez-tez yuxuma girənlər də olur;

həyatda artıq olmayan atam, anam

və başqa doğma adamlar

yenə də tanış və yad hadisələrin içində.

 

Dəqiq bilirəm

yuxu təkcə nə keçmiş, nə də gələcəkdi

xatirələrdən və xəyaldan fərqli,

yuxu – daha çox gerçəklikdi,

ayrı məkan – zaman hadisəsi və reallığın inikası.

 

Keçmişi

nizamla düzülmüş

avtobus dayanacaqları kimi xatırlayıram;

hər dayanacaqda adamlar və hadisələr

bir-birindən təcrid olunmuş halda,

sanki ayrı-ayrı çoxluqlardı heç bir kəsişməsi olmayan.

 

Amma hadisələrin bir-birinə qarışmasının da

şahidi oluram hərdən. Bir hadisə başqa hadisə ilə kəsişir

özü ilə daşıdığı yad və doğma adamlarla birgə. Məsələn,

görürəm anam ömrünün son günləri çox cavandı – sevinirəm,

amma qəfil xəstəlik peyda olur yanında qocalıq libasında,

üz alır torpağa sarı; torpaq işıq saçır rəngbərəng çalarlarda.

 

Bəzən də keçmiş (elə gələcək də)

üst-üstə düzülmüş kitab rəfləri kimi gəlir xəyalıma:

rəflər – məkan, yəni insanlar və müxtəlif hadisələr,

rəflərin düzümü – zaman, üst-üstə yığılmış

və o qədər rəf var ki, hardasa gözdən itir üzü yuxarı

ona sığınan hadisə və adamlarla birgə; baxıram atamdı,

körpəyə çevrilir gözdən itdikcə üzü səmaya

və eynən adaşı olan nəticəsinə bənzəyir getdikcə.

 

Bütün bunları

və buna bənzər bir çox hadisələri

yuxuda da görürəm. Beləcə, hamı kimi

qəribə hadisələrin şahidi oluram yuxuda

mən də.

 

Amma mən

bir həqiqətə əminəm;

hər şeylə və hər kəslə görüşəcəyəm,

fərqi yox, doğma, tanış yoxsa kənar, yad, qərib.

Görüşəcəyəm mütləq, görüşəcəyəm

heç yerdə və heç vaxt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Müəllif hüquqları qorunur. Materialdan istifadə zamanı istinad etmək vacibdir.

Bir cavab yazın

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir

Next Post

Azər Musaoğlu. Qar yağdı güvənc yerimə (şeirlər)

“Lacrimosa” Qanla suvarılsa da Çarmıx ağac olmadı. Taclar tikan olsa da Tikandan tac olmadı.   Qanla suvarılsa da Çarmıx yarpaqlamadı. Havada ölənləri Kimsə torpaqlamadı.   Qanla suvarılsa da Səhralar bağ olmadı. Qolqofa təpə qaldı, Böyüyüb dağ olmadı.   Qanla suvarılsa da Torpaqda qan qalmadı, Hopdursa da canına Təşnəsi azalmadı.   […]